Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Καιρός



ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 16 Ιανουάριος 2009 02:47
Με Οδηγία του Συμβουλίου θα ενταχθεί στο εθνικό δίκαιο των κρατών μελών συμφωνία μεταξύ εργοδοτών (Ένωση Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας - ECSA) και εργαζομένων (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές - ETF) στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, με την οποία γίνεται αποδεκτή η Διεθνής Σύμβαση για τη Ναυτική Εργασία (2006) της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας και ανανεώνεται προηγούμενη συμφωνία των κοινωνικών εταίρων για την οργάνωση του χρόνου εργασίας των ναυτικών. Προστίθεται επίσης συμπληρωματικός Κανονισμός για την προστασία των νέων ναυτικών...
Η Οδηγία προβλέπει την καθιέρωση παγκόσμιων ελαχίστων προτύπων για την προώθηση αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας και την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των ναυτικών των ποντοπόρων πλοίων. Είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς στόχος της είναι η ενσωμάτωση των διατάξεων της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας στο κοινοτικό δίκαιο, συμβάλλοντας στη δημιουργία περισσότερων και ποιοτικότερων θέσεων εργασίας και ίσων όρων ανταγωνισμού διεθνώς προς το συμφέρον όλων των ενδιαφερομένων μερών.
"Η ναυτιλία αποτελεί τομέα, στον οποίο πρέπει να δοθεί σημαντική ώθηση, καθώς συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη και στην παραγωγικότητα της Ευρώπης. Oι θάλασσες που βρέχουν την ΕΕ είναι θάλασσες σημαντικές για το διεθνές εμπόριο και ο ευρωπαϊκός στόλος κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως. Οι νέοι, και κυρίως όσοι διαμένουν σε παράκτιες και νησιωτικές περιοχές, πρέπει να δουν θετικά το μέλλον στη θάλασσα και να πλαισιώσουν τη ναυτιλία", ανέφερε η ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μ.Παναγιωτοπούλου-Κασσιώτου, κατά την παρέμβασή της στην Ολομέλεια του ΕΚ στο Στρασβούργο.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο ψήφισμά του, τονίζει ότι η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας θα αποτελέσει τον πρώτο παγκόσμιο κώδικα στο χώρο, καθώς αποτελεί μια ενιαία συνεκτική πράξη που ενσωματώνει τα ισχύοντα πρότυπα. Η Μ.Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου, εισηγήτρια του Ευρ. Λαϊκού Κόμματος, με τροπολογίες που υπερψηφίστηκαν στο τελικό ψήφισμα, τονίζει ότι τα ειδικά συμφέροντα των κρατών μελών είναι απαραίτητο να λαμβάνονται υπόψη κατά την εφαρμογή της συμφωνίας καθώς συμβάλλουν τόσο στην ευημερία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και των εργαζομένων, όσο και στην αύξηση της παραγωγικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Επίσης, ζητείται τα κράτη μέλη και οι κοινωνικοί εταίροι να έχουν την ελευθερία να υιοθετήσουν ευνοϊκότερα μέτρα για τους εργαζομένους κάθε περιοχής, ισοδύναμα προς τις διατάξεις του Κώδικα της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας.
Σημειώνεται, τέλος, ότι προηγήθηκε απόφαση του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ (0706/2007) με την οποία τα κράτη μέλη οφείλουν να προσπαθήσουν να επικυρώσουν τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας προ της 31 Δεκεμβρίου 2010. Η Ελλάδα προωθεί τις απαραίτητες διαδικασίες για την επικύρωσή της και ελπίζεται ότι θα εκμεταλλευθεί με ευελιξία τους στόχους της νέας Οδηγίας.
Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 16 Ιανουάριος 2009 02:50
 
Copyright © 2019 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΥΡΟΒΟΛΟΣ .
ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK http://www.facebook.com/myrovolosgr
 

Αναζήτηση

Επισκέπτες

Έχουμε 20 επισκέπτες συνδεδεμένους